Ana içeriğe atla

Pazarlamaya Yeni Yaklaşım Nöropazarlama ve Arif V216’daki Detay

Pazarlama; bir ürün yada hizmetin nihai hedef olan satışı için gerçekleştirilen her türlü faaliyetlerin bütünleşik ifadesidir. TV reklamları, radyo reklamları, broşürler, tanıtım toplantıları gibi pek çok faaliyeti kapsar.
Ancak önüne “nöro” yani beyinle ilgili bir kelime geldiği zaman düşünmemiz gereken çok daha derin ve güncel bir konu karşımıza çıkıyor.
“Nöropazarlama” yada  global olarak bilinen ifadesiyle “Neuromarketing”.
Nöropazarlama, çeşitli teknikler yardımıyla tüketici davranışlarını anlamaya, buradan elde edilen verilerle ürün, tasarım, reklam, kampanya ve marka konumlandırma vs gibi önemli pazarlama faaliyetlerini etkin bir şekilde yapmayı sağlayan önemli bir araç olarak karşımıza çıkıyor.
Çeşitli yöntemlerle genel olarak beynin belirli bir obje, renk, şekil, marka ve bunun gibi araştırması yapılan herhangi bir kavram karşısında beynin hangi bölümlerinin aktive olduğu, ne ölçüde aktive olduğu, sinir hücreleri nöronları arasındaki elektriksel dalgalanmaların ölçümü yapılır.
Elde edilen verilerin analizi tüketici satınalma davranışlarını anlamaya yönelik önemli bilgiler vermektedir. Nöropazarlama, kişilerin satın alma kararını bilinçaltı düzeyinde verdiğini belirtmektedir.
İnsan davranışlarının %15’inin bilinç, %85’inin ise bilinçaltında şekillendiğini,  bunun da tüketicinin sabırsız ve irrasyonel karar verme eğilimi ile neticelendiğini belirtmektedir.
 Son dönemlerde bizim ülkemizde de bu yönde çalışmalar yapılmaya başlanmakla birlikte henüz çok yetersiz seviyededir.
Bu tarz pazarlama yaklaşımları genellikle Hollywood sinema filmlerinde şahit olurken Cem Yılmaz’ın en son filmi Arif v216’da Nöro pazarlama’dan faydalanıldığını gördük..
Filmi çıktığı ilk gün izlerken, Seda Bakan’ın oynadığı rol olan Pembeşeker’in filmde kullandığı iki kıyafetten birisi beyaz - sarı renklerle dizayn edilmiş yani Seda Bakan’ın da reklam yüzü olduğu  Kart’ın renkleri, diğeri elbisesi de kırmızı - beyaz olarak dizayn edilmiş, o da Akbank’ın renkleri.
Buradaki yaklaşımda temel amaç filmi izleyenlere marka algısını verip bilinç altına ürün ve marka bilgisini yerleştirmek. Demek ki ülkemizde de kurumlarımız farklı pazarlama yaklaşımlarını kullanmaya başlamış.
Bu da pazarlama anlayışlarına hiç kuşkusuz yeni bir soluk getirecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt Dışında Eğitim ile İlgili Genel Bilgilendirme

Yurt dışında kısa dönem veya uzun dönem eğitim almak, farklı yerlerin havasını koklamak, farklı kültürleri ve aynı zamanda da farklı dilleri öğrenmek herkesin hayali.   Aynı zamanda bu hayale giden yolda doğru bilgileri almak, doğru bir şekilde neyin, nasıl, ne şekilde yapılacağını da öğrenmek çok çok önemli. Hayallerinize giden yolda birçok insan size çeşitli düşüncelerini   olumlu veya olumsuz olacak bir şekilde belirtecektir. Siz doğru araştırmaları yaparak işlerinizi adım adım yürüterek yurtdışı hayallerinizi rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Eğitim almak istediğiniz ülkeyi seçerken en önemli ayrıntı öncelikle tabi ki sizin bütçeniz. Öncelikle şunu belirteyim, siz hangi ülkeye gitmeye karar verirseniz verin alacağınız eğitim ve birliktelik kuracağınız sosyal ortam üç aşağı beş yukarı benzer olacaktır. Çünkü yurtdışında eğitim almanın en temel amacı dili günlük hayatta kullanmak olduğundan ABD, KANADA, INGILTERE fark etmeksizin size benzer ortamı sağlayacaktır. Bu...

Essay on Behavioral Economics

  Richard H. Thaler is an American  economist  and the  Charles R. Walgreen  Distinguished Service Professor of Behavioral Science and Economics at the  University of Chicago   Booth School of Business . In 2015, Thaler was president of the  American Economic Association . Thaler is a theorist in  behavioral economics  and has collaborated with  Daniel Kahneman ,  Amos Tversky , and others on multiple occasions in further defining that field. In 2018, he was elected a member in the  National Academy of Sciences . In 2017, he was awarded the  Nobel Memorial Prize in Economic Sciences  for his contributions to  behavioral economics . He combines a diverse range of insights from across the social sciences—including economists’ powerful analytical tools alongside rich evidence about real human behavior from other social sciences—especially psychology and sociology.  In the 2018 Ryerson Lecture, he had a p...

Criticism of Stiglitz Presentation in Webinar

Webinar: Joseph Stiglitz The U.S. Response to COVID-19 With introductions by Markus Brunnermeier, Director of the Princeton Bendheim Center for Finance Stiglitz is a Professor at Columbia University and a 2001  recipient of the Nobel Prize in Economics. In this presentation, Stiglitz talked about US response to COVID-19. There is a high level of uncertainty on economic implications. Crisis revealed multiple market failures. However, in that type of term, government must give response to crisis fast, unfortunately US has inability to respond quickly. First of all, Joseph mentioned on the health system situation for US such as Low life expectancy, high incidence of health problems, low level of health insurance coverage, few hospital beds (relative to population). From my opinion, Mr. Stiglitz must touch upon healty sector expenditure in US before COVID-19 because response to crisis may not start in crisis time, whatever do previous for healty sector, can respond to...